
Sztuka trudnej rozmowy. Komunikacja transformatywna w praktyce
1 850,00 zł
Szkolenie „Komunikacja transformatywna w praktyce” jest szczególnie cenne dla fizjoterapeutów, którzy w swojej codziennej pracy nie tylko wykonują zabiegi, ale również budują relacje oparte na zaufaniu, empatii i skutecznej komunikacji z pacjentami.
19 godzin
dydaktycznych
45 punktów
edukacyjnych
Miejsce:
Spała
Dofinansowanie
KFS / BUR
Szkolenie „Komunikacja transformatywna w praktyce” jest szczególnie cenne dla fizjoterapeutów, którzy w swojej codziennej pracy nie tylko wykonują zabiegi, ale również budują relacje oparte na zaufaniu, empatii i skutecznej komunikacji z pacjentami.
Czym jest komunikacja transformatywna?
Komunikacja transformatywna dotyka czegoś ważnego w każdym z nas, wspiera głębokie potrzeby autentyczności, samostanowienia i więzi. Opiera się na relacyjnym spojrzeniu na komunikację i konflikt, który widziany jest przede wszystkim jako kryzys w interakcjach międzyludzkich. Kryzys, który nas destabilizuje, osłabia, zamyka i uruchamia reakcje, które pogrążają nas i innych w negatywnej spirali konfliktu.
Ten rodzaj komunikacji skupia się na mechanizmach transformacji, które wspierają zmianę wewnątrz nas i wpływają na jakość kontaktu z innymi. Każda taka zmiana ma znaczenie, bo zabiera paliwo destrukcyjnym reakcjom, a uruchamia procesy wzmacniania, wyzwalania i otwierania. Dzięki temu odzyskujemy siebie w trudnych sytuacjach, wychodzimy z mentalnego i emocjonalnego więzienia oraz zwiększamy zakres tego co jest możliwe w interakcjach z innymi, niezależnie czy dotyczy to kwestii relacyjnych czy rozwiązywania konkretnych spraw.
Komunikacja i konflikt — rozwijanie praktycznych umiejętności
Warsztat rozwija kompetencje w konfliktach i rozmowach na wrażliwe tematy. Uświadamia znaczenie różnych poziomów komunikacji i dlaczego konflikt rozgrywa się często pod powierzchnią spraw, transakcji i rozwiązań. Przyjrzymy się wzorcom destrukcyjnej i konstruktywnej interakcji, mechanizmom transformacji konfliktu oraz jak doświadczamy go we własnych sytuacjach życiowych. Poprzez symulacje będziemy uczyć się zatrzymywać nawykowe reakcje, działać bardziej intencjonalnie i w zgodzie z tym co dla nas ważne i wartościowe, a także budować lepszy kontakt w naszych relacjach i codziennych interakcjach. Poćwiczymy umiejętności komunikacyjne i omówimy sposoby konstruktywnego zaangażowania w konflikt w wybranych kontekstach.
Dlaczego warto?
1. Wzmacnianie relacji terapeutycznych
Szkolenie uczy, jak prowadzić rozmowy w sposób, który sprzyja głębszemu zrozumieniu potrzeb pacjenta, budowaniu zaufania i wspieraniu zaangażowania w proces leczenia.
2. Lepsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
Jako terapeuta często spotykasz się z pacjentami doświadczającymi frustracji, bólu czy lęku. Umiejętność prowadzenia rozmów w duchu transformacji pozwala na przekształcanie napięć i konfliktów w konstruktywne rozmowy.
3. Rozwój kompetencji miękkich
Szkolenie rozwija umiejętności takie jak uważne słuchanie i kontakt z rozmówcą, rozpoznawanie sygnałów destrukcyjnej i konstruktywnej komunikacji, odzyskiwanie mocy oraz otwartości i empatii w konflikcie, zatrzymanie reaktywności i działanie w oparciu o wewnętrzny kompas z szacunkiem dla granic własnych i cudzych, refleksyjność, które są kluczowe w pracy z pacjentem oraz w komunikacji z zespołem medycznym.
4. Praktyczne umiejętności komunikacyjne do codziennej pracy
Uczestnicy zdobywają konkretne umiejętności i strategie komunikacyjne, które mogą być od razu zastosowane w praktyce, poprawiając jakość interakcji z pacjentami.
5. Wsparcie w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu
Dzięki nauce świadomej i łączącej komunikacji, lepiej zadbasz o własne emocje i poziom stresu, co przekłada się na większą satysfakcję z pracy i mniejsze ryzyko wypalenia zawodowego.
Dla fizjoterapeutów, którzy pragną pogłębić swoje umiejętności komunikacyjne i budować dobre relacje z pacjentami, szkolenie to stanowi wartościową inwestycję w rozwój zawodowy.
Metody pracy
Warsztat ma charakter interaktywny, integruje teorię i praktykę za pomocą ćwiczeń, symulacji, analizy filmów i własnych doświadczeń oraz rozmowy w grupie i indywidualnej refleksji. Nauka jest wspierana przez materiały wideo udostępniane przed spotkaniami.
Czego się nauczysz na warsztacie komunikacji transformatywnej?
Warsztat jest zaproszeniem do rozwijania umiejętności, które pozwolą Ci lepiej rozumieć siebie i innych w sytuacjach napięcia. Nauczysz się:
- Umiejętności zatrzymania się w konflikcie
- Rozpoznawania sygnałów słabości / pochłonięcia sobą oraz wzmocnienia / otwartości
- Rozwijania osobistego fundamentu i integralności w konflikcie
- Wykorzystania mechanizmów transformacji konfliktu
- Uważnego słuchania i lepszego kontaktu z rozmówcą
- Stosowania umiejętności komunikacji transformatywnej
- Zyskasz więcej pewności i umiejętności konstruktywnego angażowania się w trudne rozmowy
09:00 – 09:45
Wstęp, poznanie się grupy, oczekiwania i wyzwania
09:45 – 10:30
Doświadczenie własnych konfliktów, ćwiczenie i omówienie
10:30 – 10:45
Przerwa
10:45 – 11:30
Sygnały wzmacniania / poznawania i transformacja konfliktu
11:30 – 12:15
Integralność w konflikcie i wewnętrzny kompas
12:15 – 12:30
Przerwa
12:30 – 13:15
Granice
13:15 – 14:00
Obecność i słuchanie
14:00 – 15:00
Przerwa
15:00 – 15:45
Odzwierciedlenia cz. 1
15:45 – 16:30
Odzwierciedlenia cz. 2
16:30 – 16:45
Przerwa
16:45 – 17:30
Symulacja rozmów z wyzwalaczami
17:30 – 18:15
Integracja i podsumowanie dnia
09:00 – 09:45
Priorytety w komunikacji. Pytania niedyrektywne i cisza cz. 1
09:45 – 10:30
Pytania niedyrektywne i cisza cz. 2, ćwiczenie i omówienie
10:30 – 10:45
Przerwa
10:45 – 11:30
Symulacja trudnych rozmów, cz. 1
11:30 – 12:15
Symulacja trudnych rozmów, cz. 2
12:15 – 12:30
Przerwa
12:30 – 13:15
Transformatywne wglądy i integralność w konflikcie. Podsumowania cz. 1
13:15 – 14:00
Podsumowania cz. 2
14:00 – 15:00
Przerwa
15:00 – 15:45
Ćwiczenie wyzwań w rozmowach w w wybranych kontekstach, cz. 1
15:45 – 16:30
Ćwiczenie wyzwań w rozmowach w w wybranych kontekstach, cz. 2
16:30 – 17:45
Integracja i podsumowanie szkolenia
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.