ETER – neuropsychobiologiczne podstawy pracy z ciałem

2 450,00 

Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej i dostarczy niezbędną wiedzę oraz umiejętności, aby od samego początku przyswoić podstawy pracy niezbędne do samodzielnej praktyki w piątym regulatorze zwanym ETEREM.

Wybierając opcję z zaliczką, otrzymasz po szkoleniu dwie faktury
Czas trwania: 3 dni
Miejsce: Spała
Dofinansowanie
KFS / BUR

Czym jest szkolenie ETER

Szkolenie ma za zadanie pokazanie jak mocne połączenie ma ciało z umysłem, przedstawienie na czym polega to połączenie i nauczenie metod terapeutycznego wpływu na zaburzenia przechodzące przez to złącze z psyche na somę i z somy na psyche.

Przyczyną znacznej większości niewyjaśnionych z medycznego punktu widzenia objawów somatycznych jest np. lęk. Wystarczy, że psychiatrzy sięgną po wiedzę zdobytą na studiach medycznych, by zobaczyli tych pacjentów w innym świetle. 

Pacjenci, którzy skarżą się na ból szyi i kręgosłupa, cierpią z powodu lęku kanalizowanego przez somatyczny układ nerwowy, który uaktywnia mięśnie prążkowane. 

Pacjenci, którzy cierpią na zespół jelita drażliwego, biegunki, migreny i bóle żołądka, cierpią z powodu lęku nagromadzonego w przywspółczulnym układzie nerwowym, który aktywuje mięśnie gładkie w naczyniach krwionośnych i błonę śluzową przewodu pokarmowego. 

Natomiast pacjenci, którzy skarżą się na utraty przytomności, nieostre widzenie, dzwonienie w uszach, zaburzenia poznawcze lub percepcyjne, cierpią z powodu lęku w układzie przywspółczulnym do tego stopnia, że powoduje on spadek dopływu krwi do mózgu oraz wyłączenie kory przedczołowej i hipokampa za sprawą neurohormonów. 

Innymi słowy, przyczyną znacznej większości tych niewyjaśnionych objawów okazuje się lęk działający w ośrodkowym układzie nerwowym.

Jeśli pomożemy pacjentom zobaczyć, co się wydarzyło, zanim pojawiły się te objawy, odkryjemy bodziec emocjonalny. Następnie pomagamy pacjentom wytrzymać uczucie, zauważyć lęk, który ono wzbudza i uczymy ich ten lęk regulować.

W dalszej kolejności stopniowo pomagamy pacjentowi wytrzymywać uczucie w coraz większym natężeniu, aż do momentu, w którym nie wywołuje ono już lęku i wynikających z niego objawów somatycznych.

Jon Frederickson

Autoregulacja układu nerwowego jest kluczowym elementem powrotu do równowagi w ciele oraz umyśle, a zrelaksowane, odprężone ciało pomaga nam lepiej nawigować naszym życiem.

Czy spotkaliście się kiedyś w swojej praktyce terapeutycznej (szczególnie po terapiach min. igłami, pinami czy manipulacjach) z charakterystycznymi reakcjami ciała u swoich pacjentów oraz rozładowaniem emocjonalnym, jak płacz, śmiech, omdlenia?

Na szkoleniu, poprzez doświadczenia własne, omówimy cały proces regulacyjny i integracyjny oraz jak wspierać naszych podopiecznych w momentach rozwałów.

Czego się nauczysz podczas szkolenia Eter?

Proponowane techniki pracy oparte są o 3 podstawowe zasady dobrego procesu terapii/leczenia:

  • Hierarchia autonomiczna – nauczysz się rozpoznania, na jakim szczeblu hierarchii jest układ nerwowy i jak podporządkował sobie ciało i umysł. Zaproponowane techniki terapeutyczne umożliwią aktywowanie współpracy pomiędzy ciałem a świadomością tak możliwy był proces terapeutyczny i zmiana.
  • Neurocepcja – czyli dokonująca się bezustannie poza naszą świadomością ocena stanu bezpieczeństwa środowiska, to sposób, w jaki autonomiczny układ nerwowy wchodzi w interakcje ze światem. Dlatego istotną częścią szkolenia będzie nauka: tworzenia przestrzeni obecności terapeutycznej, relacyjnej i budowania zaufania pacjenta do procesu terapii oraz zdolności dostrojenia się do ukrytych konwersacji autonomicznych, toczących się między tobą a pacjentem wraz z technikami BHP wspierającymi terapeutę.
  • Koregulacja – przez koregulację łączymy się z innymi i tworzymy poczucie bezpieczeństwa. Uregulowana i regulująca obecność terapeuty to istotny czynnik powodzenia terapii. Jeśli podczas sesji nie zapewnisz pacjentowi poczucia bezpieczeństwa to będzie mu trudno wejść na ścieżkę zdrowia.

Ponadto nauczysz się:

  • tworzenia bezpiecznej, empatycznej przestrzeni terapeutycznej – niezbędnej w procesie zdrowienia 
  • narzędzi i technik wspierających świadomość i czucie ciała np. techniki QRu  – to technika, która pomoże w pogłębieniu świadomości w kontakcie z ciałem i w uwrażliwieniu na niego.
  • jak uzyskać dostęp do czucia w ciele i dlaczego został zablokowany
  • jak wzorce mentalno-emocjonalne wpływają stany behawioralne, poznawcze oraz na fizjologię, struktury tkankowe, narządowe, układ nerwowy i jego reaktywność. 
  • jak uwolnić blokady zmagazynowane w ciele, a następnie w jaki sposób rozpocząć proces tworzenia nowych wzorców neuronalnych (plastyczność mózgu), aby przystosować ciało do „nowego” umysłu i emocji (trauma i jej skutki w ciele oraz nadreaktywność układu nerwowego)
  • czym są nawykowe reakcje i jak wpływają na ciało oraz zachowania
  • jak odprężać się poprzez świadome regulacje i autoregulacje
  • jak budować w procesie terapeutycznym poczucie integracji w momencie intensywnych odczuć 
  • jak wytwarzać w ciele tolerancję na bardzo intensywne sytuacje i wydarzenia życiowe, zarówno te przyjemne, jak i nieprzyjemne (nie uciekając od nich lub stale je wyciszając, tworząc koło autoagresji) 
  • nauczysz się procesu adaptacji, wspierając swój osobisty rozwój w różnych jego fazach
  • jak wspierać SIEBIE, aby nie dopuścić do wypalenia zawodowego (tzw. „bezpieczeństwo ratującego”/ „helper syndrom”)

Umiejętność regulowania Emocji:

  • Polega na budowaniu świadomości tego, co się przeżywa. 
  • Pomaga w wyrażaniu w adekwatny sposób tego, co jest w nas i o nas. 
  • Wspiera w zatrzymaniu, odroczeniu albo w powstrzymaniu od wyrażania. 
  • Osoby potrafiące regulować emocje mają także zdolność do kojenia siebie, gdy przeżywają coś trudnego, ciężkiego i dodatkowo potrafią poprosić o pomoc.

Dla kogo jest szkolenie Eter?

Na szkolenie zapraszamy studentów fizjoterapii i przedstawicieli zawodów medycznych: lekarz, lekarz dentysta, felczer, fizjoterapeuta, pielęgniarka, położna, psycholog, psychoterapeuta, ratownik medyczny, technik masażysta, osteopata, opiekun medyczny, technik ortopeda, terapeuta zajęciowy.

Nie ma konieczności ukończenia szkolenia Medycyny Manualnej wg FRSc.

Jest to szkolenie dla osób zainteresowanych praktycznym wcielaniem do terapii odkryć neurobiologii, zaś dla praktyków FRSc jest propozycją pracy piątym regulatorze.

To praktyczne zastosowania wiedzy opartej na doniesieniach z zakresu neurobiologii, według której mózg jest systemem adaptatywnym (przystosowawczym), a to znaczy że można go modyfikować przez określone bodźce oraz zmienić jego reaktywność.

Wykonujesz inny zawód okołomedyczny? Skontaktuj się z nami!

Przeciwwskazania:

Zaburzenia: ciśnienia krwi, pracy serca (arytmia, rozrusznik, operacje); ograniczenia fizyczne i fizjologiczne: złamania kości, nadwyrężenia i skręcenia stawów, stany pooperacyjne; niestabilności kręgosłupa, która dają objawy bólowe; hypo/hiperglikemia, padaczka, ciąża; Schorzenia psychiatryczne leczone farmakologicznie: psychozy, głęboka depresja, schizofrenia.

Zajęcia będą w formie ćwiczeniowo-terapeutycznej, aby poprzez doświadczenia własne lepiej poznać, zrozumieć tą formę pracy z pacjentem. Praktyczne ćwiczenia wykonywane będą samodzielnie, w parach i grupie.

9:00 – 13:00

QR – czym jest

QR, a neurocepcja, neuroświadomość i neuroplastyczność

QR – percepcyjne doświadczenie w samodzielnej praktyce cz. I

13:00 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 18:00

QR – percepcyjne doświadczenie w samodzielnej praktyce cz. II

9:00 – 13:00

QR w relacji terapeutycznej – praktyka terapeutyczna cz.I

Budowanie pola relacyjnego – pacjent-terapeuta, terapeuta-pacjent, poczucie bezpieczeństwa, empatia

Autonomiczny układ nerwowy – regulacje i autoregulacje stanów fizjologicznych

13:00 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 18:00

Zjawisko dysocjacji i osłabione funkcje poznawcze w praktyce terapeutycznej

Samokontrola i samoregulacja

Higiena pracy terapeuty

QR w relacji terapeutycznej – praktyka terapeutyczna cz.II

9:00 – 14:00

Wzorce napięciowe somatyczno-emocjonalne wg typologii FRSc

Techniki zaciszania i ugruntowania

1 opinia dla ETER – neuropsychobiologiczne podstawy pracy z ciałem

  1. Oceniono 5 na 5

    Ula

    Nowy rozdział w pracy z bólem,którego podłożem są emocje -to trzeba przeżyć na własnej skórze by zrozumieć.Polecam!!!

Dodaj opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk zakupów
Scroll to Top