ETER – neuropsychobiologiczne podstawy pracy z ciałem

1 950,00 

Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej i dostarczy niezbędną wiedzę oraz umiejętności, aby od samego początku przyswoić podstawy pracy niezbędne do samodzielnej praktyki w piątym regulatorze zwanym ETEREM.

SKU: ETR Kategoria:
Wybierając opcję z zaliczką, otrzymasz po szkoleniu dwie faktury
Czas trwania: 3 dni
Miejsce: Spała
Dofinansowanie
KFS / BUR

Czym jest szkolenie ETER

Szkolenie ma za zadanie pokazanie jak mocne połączenie ma ciało z umysłem, przedstawienie na czym polega to połączenie i nauczenie metod terapeutycznego wpływu na zaburzenia przechodzące przez to złącze z psyche na somę i z somy na psyche.

Praca w piątym regulatorze to praktyczne zastosowania wiedzy opartej na doniesieniach z zakresu neurobiologii, według której mózg jest systemem adaptatywnym (przystosowawczym), a to znaczy że można go
modyfikować przez określone bodźce oraz zmienić jego reaktywność.

Pewne dolegliwości bólowe, dyskomfort, napięcia psychogenne są jest niczym innym jak sygnałem, informacją, „naprowadzaczem” na program stworzony w mózgu który chce być skorygowany, uwolniony, zaopiekowany.

Eksperci w tej dziedzinie zwracają uwagę, że tak jak trauma zmienia mózg, zaś inne doświadczenia mogą spowodować to, że odzyska on swoje normalne funkcje.

Czego się nauczysz?

Proponowane techniki pracy oparte są o 3 podstawowe zasady dobrego procesu terapii/leczenia:

  1. Hierarchia autonomiczna – nauczysz się rozpoznania, na jakim szczeblu hierarchii jest układ nerwowy i jak podporządkował sobie ciało i umysł. Zaproponowane techniki terapeutyczne umożliwią aktywowanie współpracy pomiędzy ciałem a świadomością tak możliwy był proces terapeutyczny i zmiana.
  2. Neurocepcja – czyli dokonująca się bezustannie poza naszą świadomością ocena stanu bezpieczeństwa środowiska, to sposób, w jaki autonomiczny układ nerwowy wchodzi w interakcje ze światem. Dlatego istotną częścią szkolenia będzie nauka: tworzenia przestrzeni obecności terapeutycznej, relacyjnej i budowania zaufania pacjenta do procesu terapii oraz zdolności dostrojenia się do ukrytych konwersacji autonomicznych, toczących się między tobą a pacjentem wraz z technikami BHP wspierającymi terapeutę.
  3. Koregulacja – Przez koregulację łączymy się z innymi i tworzymy poczucie bezpieczeństwa. Uregulowana i regulująca obecność terapeuty to istotny czynnik powodzenia terapii. Jeśli podczas sesji nie zapewnisz pacjentowi poczucia bezpieczeństwa to będzie mu trudno wejść na ścieżkę zdrowia.

W planie kursu:

  • Techniki QRu  – to technika, która pomoże w pogłębieniu świadomości w kontakcie z ciałem i w uwrażliwieniu na niego.
  • Poszerzane swojej percepcji, uważności i sensytywności
  • Pole relacyjne: terapeuta – pacjent, pacjent –  terapeuta
  • Higiena pracy
  • Regulacje i autoregulacje AUN
  • Wzorce somatyczno-emocjonalne w typologii FRSc
  • Integracja procesu terapeutycznego

Ponadto nauczysz się:

  • Zauważać i rozpoznawać w ciele stany mentalno-emocjonalne oraz jak wpływają na ciało i jaką formę reprezentacji w nim przybierają.
  • Jak stany mentalno-emocjonalne wpływają na struktury tkankowe, narządowe, układ nerwowy i reakcje.
  • Jak kontaktować się czuciem i wrażeniami w ciele.
  • Dialogu terapeutycznego.

Dla kogo?

Na szkolenie zapraszamy przedstawicieli zawodów medycznych:

  • fizjoterapeuta,
  • technik masażysta,
  • osteopata,
  • lekarz,
  • lekarz dentysta,
  • psycholog,
  • psychoterapeuta,
  • pielęgniarka,
  • położna,
  • ratownik medyczny.

Zajęcia będą w formie ćwiczeniowo-terapeutycznej, aby poprzez doświadczenia własne lepiej poznać, zrozumieć tą formę pracy z pacjentem. Praktyczne ćwiczenia wykonywane będą samodzielnie, w parach i grupie.

Nie ma konieczności ukończenia szkolenia Medycyny Manualnej wg FRSc.

9:00 – 13:00

QR – czym jest

QR, a neurocepcja, neuroświadomość i neuroplastyczność

QR – percepcyjne doświadczenie w samodzielnej praktyce cz. I

13:00 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 18:00

QR – percepcyjne doświadczenie w samodzielnej praktyce cz. II

9:00 – 13:00

QR w relacji terapeutycznej – praktyka terapeutyczna cz.I

Budowanie pola relacyjnego – pacjent-terapeuta, terapeuta-pacjent, poczucie bezpieczeństwa, empatia

Autonomiczny układ nerwowy – regulacje i autoregulacje stanów fizjologicznych

13:00 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 18:00

Zjawisko dysocjacji i osłabione funkcje poznawcze w praktyce terapeutycznej

Samokontrola i samoregulacja

Higiena pracy terapeuty

QR w relacji terapeutycznej – praktyka terapeutyczna cz.II

9:00 – 14:00

Wzorce napięciowe somatyczno-emocjonalne wg typologii FRSc

Techniki zaciszania i ugruntowania

Koszyk zakupów