ETER – neuropsychobiologiczne podstawy pracy z ciałem
1 950,00 zł
Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej i dostarczy niezbędną wiedzę oraz umiejętności, aby od samego początku przyswoić podstawy pracy niezbędne do samodzielnej praktyki w piątym regulatorze zwanym ETEREM.
Czas trwania: 3 dni
Miejsce: Spała
Dofinansowanie
KFS / BUR
Czym jest szkolenie ETER
Szkolenie ma za zadanie pokazanie jak mocne połączenie ma ciało z umysłem, przedstawienie na czym polega to połączenie i nauczenie metod terapeutycznego wpływu na zaburzenia przechodzące przez to złącze z psyche na somę i z somy na psyche.
Praca w piątym regulatorze to praktyczne zastosowania wiedzy opartej na doniesieniach z zakresu neurobiologii, według której mózg jest systemem adaptatywnym (przystosowawczym), a to znaczy że można go
modyfikować przez określone bodźce oraz zmienić jego reaktywność.
Pewne dolegliwości bólowe, dyskomfort, napięcia psychogenne są jest niczym innym jak sygnałem, informacją, „naprowadzaczem” na program stworzony w mózgu który chce być skorygowany, uwolniony, zaopiekowany.
Eksperci w tej dziedzinie zwracają uwagę, że tak jak trauma zmienia mózg, zaś inne doświadczenia mogą spowodować to, że odzyska on swoje normalne funkcje.
Czego się nauczysz?
Proponowane techniki pracy oparte są o 3 podstawowe zasady dobrego procesu terapii/leczenia:
- Hierarchia autonomiczna – nauczysz się rozpoznania, na jakim szczeblu hierarchii jest układ nerwowy i jak podporządkował sobie ciało i umysł. Zaproponowane techniki terapeutyczne umożliwią aktywowanie współpracy pomiędzy ciałem a świadomością tak możliwy był proces terapeutyczny i zmiana.
- Neurocepcja – czyli dokonująca się bezustannie poza naszą świadomością ocena stanu bezpieczeństwa środowiska, to sposób, w jaki autonomiczny układ nerwowy wchodzi w interakcje ze światem. Dlatego istotną częścią szkolenia będzie nauka: tworzenia przestrzeni obecności terapeutycznej, relacyjnej i budowania zaufania pacjenta do procesu terapii oraz zdolności dostrojenia się do ukrytych konwersacji autonomicznych, toczących się między tobą a pacjentem wraz z technikami BHP wspierającymi terapeutę.
- Koregulacja – Przez koregulację łączymy się z innymi i tworzymy poczucie bezpieczeństwa. Uregulowana i regulująca obecność terapeuty to istotny czynnik powodzenia terapii. Jeśli podczas sesji nie zapewnisz pacjentowi poczucia bezpieczeństwa to będzie mu trudno wejść na ścieżkę zdrowia.
W planie kursu:
- Techniki QRu – to technika, która pomoże w pogłębieniu świadomości w kontakcie z ciałem i w uwrażliwieniu na niego.
- Poszerzane swojej percepcji, uważności i sensytywności
- Pole relacyjne: terapeuta – pacjent, pacjent – terapeuta
- Higiena pracy
- Regulacje i autoregulacje AUN
- Wzorce somatyczno-emocjonalne w typologii FRSc
- Integracja procesu terapeutycznego
Ponadto nauczysz się:
- Zauważać i rozpoznawać w ciele stany mentalno-emocjonalne oraz jak wpływają na ciało i jaką formę reprezentacji w nim przybierają.
- Jak stany mentalno-emocjonalne wpływają na struktury tkankowe, narządowe, układ nerwowy i reakcje.
- Jak kontaktować się czuciem i wrażeniami w ciele.
- Dialogu terapeutycznego.
Dla kogo?
Na szkolenie zapraszamy przedstawicieli zawodów medycznych:
- fizjoterapeuta,
- technik masażysta,
- osteopata,
- lekarz,
- lekarz dentysta,
- psycholog,
- psychoterapeuta,
- pielęgniarka,
- położna,
- ratownik medyczny.
Zajęcia będą w formie ćwiczeniowo-terapeutycznej, aby poprzez doświadczenia własne lepiej poznać, zrozumieć tą formę pracy z pacjentem. Praktyczne ćwiczenia wykonywane będą samodzielnie, w parach i grupie.
Nie ma konieczności ukończenia szkolenia Medycyny Manualnej wg FRSc.
9:00 – 13:00
QR – czym jest
QR, a neurocepcja, neuroświadomość i neuroplastyczność
QR – percepcyjne doświadczenie w samodzielnej praktyce cz. I
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 18:00
QR – percepcyjne doświadczenie w samodzielnej praktyce cz. II
9:00 – 13:00
QR w relacji terapeutycznej – praktyka terapeutyczna cz.I
Budowanie pola relacyjnego – pacjent-terapeuta, terapeuta-pacjent, poczucie bezpieczeństwa, empatia
Autonomiczny układ nerwowy – regulacje i autoregulacje stanów fizjologicznych
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 18:00
Zjawisko dysocjacji i osłabione funkcje poznawcze w praktyce terapeutycznej
Samokontrola i samoregulacja
Higiena pracy terapeuty
QR w relacji terapeutycznej – praktyka terapeutyczna cz.II
9:00 – 14:00
Wzorce napięciowe somatyczno-emocjonalne wg typologii FRSc
Techniki zaciszania i ugruntowania

Joanna Frąckiewicz
Certified Master